dimecres, 17 de març del 2010

BINOMI FANTÀSTIC



Dues paraules, dues imatges, dos objectes... estranys un a l'altre. Es troben per atzar i pot sorgir una bona història.

LLETRES I ANIMALS

Un joc divertit que podem fer amb els infants: transformar lletres en animals.






diumenge, 14 de març del 2010

CONTE DE LES FORMES

He fet aquest conte per a la classe de tres anys:

"FORMES" Dolors Todolí / 2.010
He utilitzat el power point, un cop muntat i plastificat, talle per la meitat els fulls, així poden fer diferents combinacions amb els personatges.
Ací teniu una mostra:




COMBINACIONS

dissabte, 13 de març del 2010

MUSIQUERIES


UN LLIBRE PER GAUDIR DE LES CANÇONS TOTS ELS DIES:
Ací teniu la presentació que fa Dani Miquel al seu blog:
Amics i amigues vos presente Musiqueries, un grapat de cançons, jocs i propostes creatives que tenen la singularitat de tindre l’arrel clavada en la nostra terra, en la nostra cultura. Cançons que de forma directa o indirecta formen part del nostre caràcter, del nostre tarannà, de la nostra forma de viure i entendre la vida.
L’arrel d’aquestes cançons, tot i que té molt de temps, no s’ha assecat sinó que ha donat pas a un arbre immens que a tots i totes ens acull, ens fa ombra i ens dóna vida. De vosaltres depèn que done fruit, perquè igual que un arbre l’has cuidar, aquestes cançons les heu de cantar per a que es facen grans.
Moltes d’aquestes cançons me les ha cantat el veïnat o la meua família, són les cançons de sempre amb les que ens hem criat jugant a la vora de la llar o a prop d’una cabalosa sèquia.
Algunes d’elles segur que ja les conegueu o pot ser les haureu sentit d’un altra manera, per que estes cançons viatgen i quan es paren en un poble s’enduen un record d’ell adoptant una forma diferent, així he trobat que en cada lloc hi ha una cançó del caragol, una versada del sereno o una forma diferent de saber quin temps fa.
Trobareu cançons per cantar, per riure, per jugar, o per moltes coses més. Busqueu la utilitat! que segur que en trobareu, i sobretot gaudiu d’elles. Els majors al recordar-les i tornar-les a cantar, tanqueu els ulls i enyorareu moltes aventures i desventures, històries de les que parlar a casa amb el televisor apagat, al carrer, a la fresca, a la plaça o en la tertúlia d’un bar.
Les nostres cançons són com els somriures: antics, personals, alegres i necessaris.
Preneu musiqueries una o dos vegades tots els dies i veureu com s’alegren les vostres vides!
A l´aula de tres anys ens alegra tots els dies la música de "Musiqueries"


Gràcies Dani.

dimecres, 10 de març del 2010

AQUELLS ULLS

Participe en el 151è joc literari amb Gilda com a protagonista.
Vaig creuar una metròpoli per trobar aquells ulls. Estava orgullós de mi mateix, però ella no era allí per veure'm. Em va començar a turmentar aquell pensament i vaig seguir el meu camí, enmig de les transformacions del món, transformant-me jo mateix. Però, anés on anés, la seua mirada m'estava esperant. Finalment hi vaig caure indefinidament.
Més informació en:

dimarts, 9 de març del 2010

PRELLIBRES



Seguint la proposta de Munari...
Prellibres per llegir el color i les formes, amb la llum del sol...
Fets amb papers de celofana i retolador permanent.




La percepció suposa la recepció de les informacions rebudes mitjançant els diferents registres sensorials.
Constitueix un procés i partint del mateix identifiquem les dades que ens suministren els sentits, les relacionem entre elles i li donem sentit com un tot.
El desenvolupament senso-perceptiu implica tant l´acció “amb-sobre” de les coses, com l´activitat mental d´organització de les dades sensorials.
En el procés sensorial i perceptiu diferenciem tres moments:

Lectura multisensorial de la realitat
Activitat mental sobre les dades sensorials
Configuració de nous esquemes perceptius .

La sensació es convertirà en imatge i representació: activitats com la discriminació de sensacions, la memorització, vocabulari, relació entre les coses, presentació de la realitat amb altres codis ( imatges, llenguatge verbal, representacions tridimensionals) proporcionant als infants un intercanvi permanent entre codis i realitats i entre codis de diferents tipus.

divendres, 5 de març del 2010

A DE NOMS D´INFANTS

AITANA
La primera A d'Aitana,
somia que és muntanya.
La segona espera
que arribe la primavera
La tercera canta
una cancó, de bressol,
que la lluna balla,
de puntetes,
per no despertar el sol.


ALEJO
L'A d'Alejo
coneix un pirata,
que viatja en un vaixell
de color vermell.
Quan arriba la tardor,
les fulles el pinten de color marró.